15 febbraio 2008 - 11:09
“Uno score per indicizzare il livello di caratterizzazione dei geni”
Prima o poi chi gioca al Bioinformatico si ritrova ad affrontare la sfida di progettare un sistema di indicizzazioine e scoring.
Ce ne sono di ogni tipo, possono esserci score statistici, algoritmici, induttivi, euristici, gerarchici… ci si perde facilmente tra curve poissoniane del rumore, condizioni di Kolmogorov-Smirnov, normalizzazioni, teorie dei grandi numeri…
Uno score e’ comunque una sorta di coltello che frange dati significativi, dallo schifo intorno.
Tra gli score euristici mi affascinano quelli che fanno parte della categoria score qualitativi, che trattano proprio clasterizzazioni di paper, che costruiscono network sulla base di parole chiavi. L’incremento del numero di pubblicazioni ha reso necessario lo sviluppo di strumenti sempre più raffinati per identificare reference incrociate, analisi degli abstract e via dicendo. Se ne parla su Openhelix.
Ebbene, UN INTERESSANTE LAVORO e’ stato sviluppato e pubblicato nel tentativo di rispondere alla domanda “quanto uno specifico gene è stato funzionalmente caratterizzato?“. Lo score e’ basato su criteri che scansionano risorse quali le sequenze presenti in GenBank, domini InterPro, pathway in KEGG, reference Medline, OMIM e Swiss-Prot. Su questa base vengono assegnati degli score da 1 a 10 (great!).
By evaluating the survey as training data, we developed a bioinformatics procedure to assign gene characterization scores to all genes in the human genome. We analyzed snapshots of functional genome annotation over a period of 6 years to assess temporal changes reflected by the increase of the average Gene Characterization Index.
Il sistema, è più complesso di quanto ho detto (naturalmente!) ed è stato validato su classi di geni di rilevanza farmacologica. Il sistema dimostra di essere in grado di generare un ottimo posizionamento per geni target ben noti, e di individuare nuovi target gene potenzialmente interessanti. Un suo uso base può facilmente dare un’idea di quanto è studiato un gene, quanto materiale posso aspettarmi di trovare a riguardo, e se magari vale la pena focalizzare su di esso i nostri sforzi bioinformatici!
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24 gennaio 2008 - 18:48
Did you know LinkedIn has over 774 million users across the globe? This metric alone makes the platform one of the top social networks today.
Is your business using LinkedIn to its fullest potential to improve brand awareness, build your network, boost leads and conversions, and increase revenue? With new social networks sprouting up constantly, LinkedIn is a platform that’s often underutilized. The truth is, LinkedIn can be a powerful addition to your social media content strategy.
This guide is chock full of LinkedIn tips you can begin implementing immediately to help you learn how to use the platform to improve brand awareness, share your marketing content, and grow your business.
Free Guide: How to Use LinkedIn for Business, Marketing, and Networking [Download Now]
What is LinkedIn marketing?
LinkedIn marketing is the process of using LinkedIn to make connections, generate leads, improve brand awareness, foster business relationships and partnerships, share content, and drive traffic to your website. LinkedIn is an integral part of many successful marketing strategies today because of how effective it is in expanding professional networks.
When you use LinkedIn to market your business, you gain access to useful features related to analytics, connections, and brand-building, just to name a few. (Don’t worry, we’ll review all of these in-depth momentarily.)
Why is marketing on LinkedIn important?
When it comes to social media marketing, you may be tempted to put all your resources toward the big three: Facebook, Instagram, and Twitter. Those are great platforms for reaching your target audience, but excluding LinkedIn is doing your business a huge disservice. As the world’s largest professional network, LinkedIn generates leads 227% more effectively than Facebook and Twitter, so it’s an essential platform for your business when it comes to marketing. Learn more about business development.
But first, here’s a quick primer for those of you who may be new to LinkedIn.
LinkedIn launched in 2003 with a focus on networking, building careers, and sharing ideas. The platform enables its members to connect and share content with other professionals including colleagues, potential employers, business partners, competitors, new employees, and customers.
This is why having your business on LinkedIn is so powerful — the platform is a fantastic marketing tool.
For a quick guide on the tips below, check out our video on “How to Use LinkedIn for Business and Marketing.”
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